söndag 13 oktober 2013

Helgen, vart försvann du?

Kunde man inte få ha tre-dagars helg istället? Det finns ju så mycket man vill hinna göra! Men, det hjälpte lite i alla fall att man vaknade straxt efter 7 på lördag morgon, man hinner med rätt mycket under dagen då. (Fast lite surt är det, speciellt med AW dagen innan)



Lunch på Element Fresh i Super Brand Mall på Pudong sidan. Härligt att kunna sitta ute och äta i mitten av Oktober.


Super Brand Mall var väääldigt stort. Men hann inte kolla något desto mera, vi var nämligen på väg ut till:  



Tygmarknaden vid Science and technology museum! Jag hade tidigare sytt upp ett par skjortor till P där för ett antal år sedan, tog en stund innan vi hittade till samma butik. 

Lördagen fortsatte men utan bilder, det blev städning och affärer på blomstermarknaden, vi fick nämligen middagsgäster. Väldigt bra att få gäster nu som då, lägenheten har en tendens att bli snäppet snyggare då. Efter middag blev det fest hos en kompis, dom firade födelsedag och att de gift sej. Det skålade vi glatt till!



Söndag började rätt abrupt med att vi väcktes av porttelefonen. Vår ayi hade gått lite väl vilt fram när hon diskade tidigare, så en slang till vattenkranen hade lossnat. Därför kom en kille och reparerade den, kl 10 på söndag morgon. Tack för den. Men, detta var tredje eller fjärde gången någon kom och försökte fixa den, så vi var glada att få det gjort. Och jag var rätt nöjd med att vara uppe i tid för att hinna med ett yoga pass på gymmet. Länge sen jag yogade nu, det var behövligt. Och, sedan blev det söndagsfavorit: massage på Dragonfly. Alla bord (både mat- och skrivbord) är väldig höga här, ja eller om det är stolarna som är låga, så min redan spända nacke tar rätt mycket stryk... Och då är jag rätt lång om man jämför med de flesta kineser, förstår inte hur dom klarar av det?


Och var samlas expats på söndagar? Jo, dom handlar vid avokadotanten. Det lilla fruktståndet var fullt med människor, och eftersom jag sällan har vägarna förbi där passade jag på att handla lite jag med... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar