torsdag 26 december 2013

Julafton, julklappar, hemvändarutgång och besök till villan

Julhelgen börjar vara förbi. Så här firade jag helgen.

Julafton börjar alltid med ett besök till gravgården för att tända ljus. 

Mat, mat och mera mat. Lika gott som alltid och extra härligt att äta hemlagat. 

Årets paket hade bilder på sej som pappa fixat, då kunde lillan i familjen hjälpa till med utdelningen 

Liten Kina prinsessa

Juldagskvällen firades med kompisar. Det märks att det är en tid sedan jag flyttade från Vasa trakten (nästan ett decennium nu!!). Jag kände igen en människa på krogen och nästan alla låtar som spelades var nya för mej, medan det  kändes som att mina kompisar hälsade på var och varannan människa och sjöng med i varje låt (okej, liten överdrift, men nästan...)

Bästa godiset på förfesten. 

Nattvandring till systers lägenhet

Utflykt till "skären", som man säger på dialekt. Eller villan eller sommarstugan, kärt barn har många namn. 



Lite snö hittade jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar