söndag 22 december 2013

Julstämning hemma

Julstämningen börjar infinna sej!! Skönt att komma hit ett par dagar innan julafton så man hinner varva ner också. Annars brukar det bli lite pang på och stressigt när man kommer hem dagen före.



Idag har pappa och jag gjort vår traditionella julklappshandel. Varje år går vi och äter lunch på stan och köper julklappar tillsammans. Men denna gång blev det mest julklappar till mej, hehe. Jag har nämligen handlat klart alla mina julklappar redan, för en gångs skull är jag inte ute i sista minuten...



 

Den fina tro, hopp och kärlek serien som moffa brukade tillverka. Nu har mamma tagit över den traditionen. Jag hade velat ta med min serie till Shanghai. Men jag var rädd att den skulle gå sönder under leveransen, så den får vänta i Stockholm istället...  




Och tomten vaktar julgranen. Enligt tradition kläs graden dan före dan. Så den får stå oklädd ännu idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar