lördag 14 december 2013

Lördag: julklappsshopping, höstkänsla och fira födelsedag

Dagen har spenderats på stan i jakt på dom sista julklapparna. Och jag kan säga att jag nu är i princip klar! Och med 10 dagar till godo till julafton. Sällan man är ute i så god tid.  

 Tyvärr kan jag inte riktigt få jul eller vinterkänsla när det fortfarande ser ut som höst.

 Svåraste julklappen att hitta var till min systerdotter på 2 år. Det är snart ett år sedan jag träffade henne senast. Vi brukar prata på skype regelbundet och hon brukar alltid vara glad att se mej. Tills senaste veckorna. Nu totaldissar hon mej. Panik. Min systerdotter håller på att fasa ut mej ur sitt liv och snart kommer jag vara glömd. Jag vet att man inte kan köpa sej någons kärlek, men jag gjorde ett gott försök på ToysRus i alla fall.  


Efter en dag på stan blir det en kväll hos ett födelsedagsbarn! Och fyller man år måste man ju få bubbel.

3 kommentarer:

  1. OMG vilken tjusig gran i förra inlägget! Jag har också varit på två julbord redan i år. Ikväll blir det dessutom lutfisk vid svärföräldrarna.

    Jag tror nog inte att Matilda är så svårflörtad bara du kommer dig hit. Hon har ku dessutom sagt att tomten BEHÖVER inte komma och hon BEHÖVER inga paket. Ses snart :)!!! Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo du, här tar man juldekoration på allvar!!

      Nee, jag tror inte heller Matilda kommer vara svårflörtad. Jag tror det tar 5 minuter av blyghet och sedan är det inga problem. MEN, alltid bra att ha ett par mutor med sej för säkerhets skull ;)

      Radera
  2. Ha en bra resa till nordliga breddgrader !

    SvaraRadera