tisdag 31 december 2013

Firar det nya året som praktikant i barnfamiljen

Gott Nytt År Allihopa! 

Detta nyår har firats som praktikant i barnfamiljens värld. Jag har firat tillsammans med syrran, hennes man och barn och två andra småbarnsfamiljer. Sex vuxna och fyra ungar under i åldern 8 månader till 2 år och 3 månader (ish). Och så jag. Så det har varit livat, men inte livat på ett sätt som jag är van vid på ett nyår. Och eftersom jag inte själv har barn var det kul att får lite mera insyn hur det kan vara. Jag jobbar ju med barnkläder så alltid bra att lära känna sin kund...




Imorgon går flyget tillbaka till Shanghai. Och det är lite dubbelstridiga känslor gällande det. Det ska bli skönt att komma tillbaka till sin vardag, men hade ändå kunnat stanna lite längre och haft nåågra dagar semester till. Och det börjar bli tantvarning på mej nu, har köpt två korsordstidningar att ha på flyget.  Ska försöka att inte be mina grannar på planet om hjälp... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar