torsdag 2 januari 2014

Plötsligt händer det!

Flyget tillbaka till Shanghai var lite av ett "plötsligt händer det"-moment. Ni vet, de där stunderna som är lite för bra för att vara sanna. Det började på planet till Helsingfors. Jag fick sitta själv på min stolrad. Detta kanske låter lite (rätt så) osocialt. Men jag gillar inte att sitta bredvid okända människor när jag flyger. Det är trångt, man ( i alla fall jag) har massa packning, jackor, vantar som man försöker ha styr på och samtidigt ska man sitta lite för nära någon man inte känner. Och speciellt på en långflygning. Jag kan känna mej klaustrofobiskt instängd om jag inte får sitta vid gången. Jag vill kunna stiga upp när som helst utan att behöva kolla om grannen sover eller om hon/han kan resa sej upp för att släppa förbi mej. Så jag var väldigt glad när jag fick sitta själv ner till Helsingfors. Kanske inte så konstigt egentligen, det är väl inte så många som vill flyga på nyårsdagen... Men det verkligen "plötsligt händer det" hände på flyget från Helsingfors till Shanghai. Jag fick då OCKSÅ sitta med ett ledigt säte bredvid mej. Förstå lyckan när man inser att under dom nästa 10ish timmarna kommer jag få sprida ut mina säker nästan hur jag vill, jag kommer att få byta sittställning och sträcka på benen och jag kommer kunna sova liggandes. Eller kanske inte liggandes. Mera ihopknölad på två säten, men i alla fall i horisontellt läge. Lycka!! Vanligtvis brukar min svanskota och strålningar i bakbenet efter länge stillasittande göra långflyningar till ett litet h*lvete. Så istället för smärta och en främmande människa lite för tätt inpå fick jag sitta bekvämt och kolla film och sedan sova rätt så länge. Bästa flygningen någonsin!

 Och det behövdes, för ska jag vara riktigt ärligt har jag inte varit helt motiverad att åka tillbaka och börja jobba igen. Så alla goda tecken på att det kommer gå bra detta år är välkomna! Går en trist lång flygresa så här bra, ska nog det andra gå bra det med är min logiska logik! 


 

2 kommentarer:

  1. Bra att resan gick fint! Hade samma tur på en Atlantflygning en gång, så jag fattar vad du menar :)! Matilda frågade om int vi kan hämta dig från flyget idag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naaaawh, vad söt hon är. Säg att hon ska ringa mej på skypen istället :)

      Radera