tisdag 4 februari 2014

Brrrr..

... tillbaka i kylan. 

I helgen var det tydligen över 20 grader här i Shanghai, och jag hade hoppats att vädret skulle hålla i sej tills vi kom tillbaka. Men nu står termometern (eller väder-appen) på 4 grader och lägenheten känns ungefär lika kall. Vår snälla ayi är väldigt mån om att alltid stänga av ACn så vi inte slösar på elen. Bra och miljövänligt tänkt, men nu sitter jag med mössa på inomhus och hoppas att lägenheten hinner värmas upp innan det är dags att krypa till sängs. Hade gärna kunnat betala det där extra för elen för att få komma hem till en varm lägenhet...

Hur som helst, nu är vi tillbaka i alla fall, och imorgon är det tillbaks till jobbet. Skönt med en kort vecka! Och på fredag har vi biljetter till musikalen Chicago och på lördag ska jag börja lindy hopp kurs (igen). Så trevlig fortsättning på veckan även fast semestern är slut!

(Och inom någon dag kommer lite bättre och mer bilder upp från resan, ska bara föra över alla mina/killes/systemkamerans bilder först. Trevligt projekt man ser fram emot för att förlänga semester liiite till.)


3 kommentarer:

  1. Vi kollade också broadway-versionen av Chicago när vi var i New York. Riktigt bra var den och till och med P tyckte om den. //Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra, om din P gillar den så kommer säkert min P att gilla den också :)

      Radera
  2. SurKina!! Nu har denna musikal också ställts in. Så jäkla surt..... The Rolling Stones ska spela här i mars och det skulle ju vara sjukt kul att se. Men kan lova att det kommer också att ställas in, så vet inte om det ens är värt att försöka få biljetter.... Men jag är inte bitter.

    SvaraRadera