onsdag 5 februari 2014

Usch denna jetlag, eller?

Idag har det varit första dagen tillbaka på jobbet. Och jag kan inte säga att varken jag eller min hjärna var den skarpaste kniven i lådan, kände mej så tusan jetlaggad. Ni vet den där känslan när man läser något, man förstår inget, läser igen och en tredje gång och då börjar det sjunka in vad det faktiskt står i mejlet. För att tre sekunder senare glömmas bort. Nej, hela min kroppen har känt sej seg, trögstartad, trött och slö. Inte ens kaffe kunde kicka igång en. 

Men det lustiga är, Shanghai och Filippinerna (i alla fall den ön vi var på) är i samma tidszon. Så jag kan absolut inte vara jetlaggad. Inte ens lite grann. Så jag vet inte vad jag ska skylla denna trötthet på. Lite seg i starten helt enkelt? Annars har man rätt högt tempo på jobbet och allmänt i denna stad, så tydligen hade jag lyckats varva ner rätt bra under semestern...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar