måndag 14 april 2014

15 minuter spårlöst försvunna?

Nästan varje dag är det 15 minuter som försvinner spårlöst för mej. Det är tiden från att jag ätit klart frukosten tills dess att jag går ut genom dörren. Jag vet inte vad jag gör, men det tar 15 min och jag har ingen aning om hur det kan ta så lång tid. Det enda jag gör efter att ha rest med från frukostbordet är att jag borstar tänderna, tar min väska, klär på mina ytterkläder, tar nyckeln från hallbordet och låser  upp ytterdörren. Ja, och skor tar jag ju också på mej. Detta borde ta max 4 min tycker jag. Men ändå inser jag när jag kommer till jobbet att det var över en halv timme sedan jag gick från matbordet (kollar alltid klockan när jag reser mej). Och det tar bara 15 min att gå till jobbet. Så 15 min är spårlöst försvunna varje dag. 

Samma sak kan hända när jag är på väg hem från jobbet (det händer inte lika ofta, men ibland). Från att jag bestämmer mej för att gå hem tills dess att jag står i hissen kan det också ha gått 15 min. Och det enda jag gör mellan tanken "nu går jag hem" tills dess att jag står i hissen är att jag stänger ner alla program och stänger datorn. Detta borde ta max 2 min tycker jag. 

Jag börjar undra om klockorna på jobbet, i hissen på jobbet och på min dator inte är synkade? Eller är det "jag ska bara" syndromet som stjäl tiden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar