söndag 11 maj 2014

Byxor, byxor och mera byxor.

Det blev ett par byxor köpta i Hong Kong, eller närmare bestämt 4 par. Tre av dom inköpta på H&M (pga valutaväxlingen är allt 20-25% billigare där, tackar).


Första paret, min nya favorittyp av byxa: slacks. Jag har ett par svarta i exakt samma modell och har sytt upp ett par likadana också ett trevligare material (också svart, börjar bli tantvarning). När jag hade på mej dessa trodde killen att det var nya pyjamasbyxor. När jag svarade att jag hade haft dom på jobbet, tittade han lite fundersamt på mej och undrade om jag skämtade eller inte. 

Andra paret var ett par träningsbyxor som passar mera för vandring (brukar ju bli sånt på semestrarna) och tredje paret ett par prickiga som jag troligtvis kommer sy om till shorts, inte helt nöjd när jag kom hem. 

Och sista paret, det mest oväntade paret, ett par ridbyxor! På midsommar är vi några styckna som ska till Mongoliet och rida i tre dagar, så tänkte köpa mej fri från skavsår pga sömmar på insida ben. Inte varje dag man besökt en hästbutik! Och ska  börja träna ben och ryggmuskler nu så man inte får en chock när man kommer upp på hästryggen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar