fredag 16 maj 2014

Närbutiken i huset

Att handla mat i Shanghai är inte alltid det lättaste, största problemet är att hitta ställen som säljer "dom rätta" varorna till ett humant pris.

Vi har en liten närbutik i vårt hus (vilket är otroligt smidigt, behöver bara åka ner med hissen och gå 10 meter runt hörnet för att komma dit). Först tyckte jag inte att den hade något bra överhuvudtaget. Men, sedan började man vänja sej vid utbudet och vilka märken som är okej att köpa, och nu börjar jag tycka att den är riktigt bra! Alltså riktigt bra för att vara en matbutik i Shanghai alltså... 

Färskvaror är det rätt bra ruljans på, det kommer in nya varor med jämna mellanrum. Det andra är det lite si och så med, det verkar mera komma i större mängd och sedan säljs det slut. Och är varan slut kan det vara så på obestämd tid. Det har fortfarande inte kommit någon ny sojamjölk, och det är ingen som vet när den vanliga sojamjölken dyker upp igen. Så idag testade jag köpa sojamjölk med chokladsmak. Jag vill verkligen ha cornflakes imorgon till frukost och man tager vad man haver. Får se hur det smakar och får se hur bra chokladsojamjölk passar till kaffet. Är något tveksam.  

Nu verkar det ha dykt upp en ny leverans med chips, för mitt i allt var en hylla överfull med massa påsar och sorter jag aldrig sett innan. Vad sägs om chips med kycklingsmak? Eller hamburgare? Kanske ketchup??




Och ett lager med adventskalendrar verkar dom också ha fått in. Hur länge tror ni dom kommer och ligga och ta plats på hyllan?


 Wasa knäckebröd verkar inte ha varit så populärt, så det får reas bort. Jag passade på att köpa! Man måste ju hamstra när man kan!! (Även fast jag inte äter gluten... Men killen blir säkert glad när han kommer hem)


Det var dom senaste uppdateringarna från vår butik! 

Kan säga att jag i omgångar kan ordentligt sakna den gigantiskt stora Ica butiken i Liljeholmen. Inte någon speciell produkt, men bara att kunna gå i en enda butik och hitta allt man vill ha och veta precis vilket märke och sort man vill köpa. Dock saknar jag inte den kilometers långa promenaden till Ica, en resa med hiss och 10 meters promenad är rätt schysst ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar