lördag 28 juni 2014

Efterlängtad semester, inte riktigt här ännu...

Det verkar som att hälften av alla på facebook har gått på semester denna helg. Jag har 5 dagar kvar och dessa 5 dagar känns som evighetsdagar. Som jag längtar efter ledighet nu! När jag väl får semester i sikte tappar jag all arbetsmoral och arbetsmotivation. Samma sak när jag väl har bokat biljetter hem, då slår hemlängtan in ordentligt. 

Denna semester blir uppdelad, en vecka i Shanghai med syrran på besök, en vecka hemma i Finland och en vecka i Sverige. Förra året var jag inte hemma över sommarn, utan semestrade i Borneo. Så jag ser fram emot finsk/svensk sommar igen (håller tummarna för inga mygg och massor med solsken. Vet inte riktigt hur det ska gå, när jag ser på bilder hemifrån har folk haft dunjacka på sej...)

Men, ska inte klaga och gnälla nu, utan man kan såklart njuta av att man har helg också och att man kan sitta utomhus på takterrass på kvällen utan att frysa. Nu till tygmarknaden, håll tummarna för jag ska sy upp en klänning till bröllop i sommar. Blir inte den bra eller klar i tid blir det knepigt... 

2 kommentarer:

  1. Jee, här väntar vi också på er! Vi väntar också på sommarvärmen. Om int den kommer den närmaste veckan så får jag också beställa efteren dunjacka tills ni kommer ;)! Ta bra hand om lilsis. Lite avis är jag , me det är väl hennes tur nu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jee, härligt att ha någon som väntar på en! planerar skicka en till powerpoint presentation till lilltjejen som förberedelse :) never underestimate the power of a powerful powerpoint presentation liksom... jag ska ta hand om lilsis! Har ju blivit lite av en tradition att få syskon på besök till sommarsemestern! Du får skicka med beställningslista med henne om du vill ha något! Jag köpte min dunjacka för 170rmb, och min kollega fick sin för 150, så det finns troligtvis ännu lite prutmån där....

      Radera