måndag 16 juni 2014

Förberedelser för en midsommar på hästrygg i Mongoliet

Nu börjar midsommarhelgen närma sej med stormsteg! Och då också vår resa till Mongoliet! Tror inte jag varit så pepp (och nervös) inför en resa på länge!! Ja, och så får vi ju hålla tummarna att vi får tillbaka våra pass imorgon också så vi faktiskt kan resa iväg...

Vanligtvis försöker jag matcha min resegarderob färgmässigt, lättare att kombinera kläderna då. Denna resa kommer vara den mest miss-matchande någonsin. Men vi ska sitta på hästar i tre dagar, färgmatchning är inte i fokus med andra ord. Dunjackan blev inköpt idag (170kr på fakmarknaden, tackar!), det lär vara riktigt kyligt på kvällarna och jag gillar inte att frysa. Plus att jag litar inte helt att min 400kr sovsäck ska klara -5 grader (okej, nu ska det troligtvis inte bli -5 grader, men iaf...)   

Better be safe than sorry gäller på matfronten också. Jag är inte trevlig när jag är hungrig. 

 Och lika viktigt som varma kläder och mat är medicin om något skulle hända. Och papper. Gissar att toalett-tältet inte inkluderar toapapper....

Nu kanske jag börjar bli redo!!

  

2 kommentarer: