tisdag 10 juni 2014

Peking

Dag 1. 

 Besök till Förbjudna staden


 Gissa vem som var populärast i gruppen? Många ville ta bilder av den blonda tösen.

 Killen fick också en liten fan club. Tjejen hoppade upp och ner för hon var så ivrig att vara med på kort....


Aldrig sett en sådan blå himmel i Kina. Vet inte vad som är mer imponerande, byggnaderna eller fantastisk ren luft (för att vara Peking alltså). 

 Några andra kom också på tanken att besök den Förbjudna staden.

 Man ska inte vara blyg om man ska göra ett toalettbesök. Denna toalett hade åtminstone skiljeväggar. Inte alla som hade det...

 Efter besök i hutongerna kom vi till en sjö.
 



 29 år och fortfarande inte lärt mej att man ska smörja solkräm i nacken. En rejäl bonnbränna blev det.

Dag 2
Muren!!


 Intressant arkitektur

OS stadion, idag står den tom 

Vi tog snabba vägen upp. 


 Hela truppen samlad. 



Hej hopp!!

 Och det glada gänget samlat igen. 

3 kommentarer:

  1. Oj vad roligt att se era pekingbilder! Jag har själv så goda reseminnen därifrån. Ni hade ju verkligen kanonväder! Väntar på fler pekinginlägg.

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Ehh, jaa, det blev en rätt kort resa i Peking. Var bara där två hela dagar, så detta är tyvärr det enda jag har att visa :P Kort men intensivt resa!
      Vi var till Mutianyu delen av muren, tror jag... Det var inte jag som fixade med resan till muren, så jag hängde bara med så att säga :)

      Radera