söndag 14 september 2014

Helgens planer gick sisådär

Äntligen helg! Även fast arbetsveckan bara var 4 dagar, kändes det som att helgen aldrig ville komma. Planer gjordes, middagar bokades med vänner, soffan hägrade, kanske till och med en massage skulle bli av. 

Men så kom helgen och fredagen var lika härlig som jag tänkt mej. Lördagen däremot gick inte som planerat. Lördag morgon och jag hade ont i halsen och var småfebrig (alltså med betoning på SMÅfebrig. Jag hade knappt 37 grader, men jag har en väldigt låg kroppstemperatur och extremt känslig för minsta höjningen). Och nu, söndag morgon och det har inte blivit något bättre, snarare snäppet värre. 

Som tur har jag en fantastisk kille som tar hand om mej, han både bakar chokladbollar, fixar serier åt mej och lyssnar på mitt klagande. Så även om jag blir ompysslad håller jag tummarna för en snabb återhämtning, det är ju så tråkigt att vara sjuk.

4 kommentarer: