måndag 15 september 2014

Bring it förkylningen, nu ska du bekämpas!!

Tredje dagen förkyld och börjar bli rätt uttråkad. Jag har inte varit så pass förkyld att jag sovit genom halva dagen (okej, någon tupplur har det blivit), men inte så pass frisk heller att jag riktigt orkat göra något. Idag känns det lite bättre i alla fall, så nu tänkte jag göra en kraftansträngning och bli frisk! Ingefära-te, ingefära-vatten, ingefära-i-allt-möjligt, citron ska inhandlas (eller ska be snällt att killen inhandlar det) och en liten överdos av vitamintabletter. Jag har även Finrexin (den magiska finska förkylningsdrycken), men tänkte spara den ännu. Dessutom sägs den mera skjuta upp förkylningen, och nu tänkte jag köra taktiken att möta den i öppen strid. Bring it!!


Te á la Kina-style!

Dagens projekt: läsa klart Vouges semptember numret. Den tegelstenen släpade jag hem från Hong Kong, så då ska den läsas också... Tror det går ganska snabbt, hittills har jag läst 2/3 av tidningen. Och hittills har 95% varit reklam. Seriöst! Visst, jag låter som en gammal tant som klagar på reklam nu. Jag tycker modereklam ändå är rätt intressant, det är vad modehusen väljer att visa ur sina kollektioner. Men att i princip hela tidningen ska bestå av reklam? Njaaa.... Hoppas att den sista tredjedelen är lite mera artiklar eller reportage. 

Om inte reklamen tar musten ur mej tänkte jag ta tag i projekt-Nya Zeeland. Vi har mindre än ett halvår kvar i Shanghai, och det är fortfarande en del resor som står kvar på önskelistan. Och jul/nyår i Nya Zeeland vore fantastiskt trevligt!!

Och om reklamen tar musten ur mej upptäckte jag igår att jag har en halv säsong Project Runway och en hel säsong Criminal Minds (hoppas jag iaf) att ta igen! Lycka!! Och en halv säsong av Top model också! Så jag tror jag ska kunna hålla mej sysselsatt idag, även om det bara finns energi för soffan....   

2 kommentarer:

  1. Krya på dig! Häftiga resplaner:). Jag började på project runway 13 igår, men hittade ingen favorit direkt. Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förkylningsbekämpningen går sådär. Jag är både up to date med Project Runway och Top Model nu, det har varit en heeel del soffliggandes idag... Så nu är jag i behov av en ny serie att plöja!

      Radera