lördag 1 november 2014

Alltså, jag och bakning....

Jag känner mej som en tonåring. Jag har sovit till 10.38 idag!! Så skönt att äntligen få sova ordentligt, det behövdes. 

Och efter en god natts sömn tänkte jag att jag skulle ta tag i projekt bakning. Min ranson glutenfria knäckebröd håller på att ta slut. Halvjobbigt. Men det är rätt lätt att baka egna. 

Eller lagom lätt. Lyckades bränna halva plåten. 

Kladdkakan blev desto bättre. Mitt tips är att ha kokosflingor istället för ströbröd i kakformen. Och röra ner grovhackade chokladbitar. Man kan inte få för mycket av det goda. 

 Jag testade också göra kokostoppar. Det är ju glutenfritt och gillar kokos, så perfekt för fika! Men detta är tyvärr inte mina, detta är bilden från kokboken.

 Så här blev mina. Hoppas dom smakar gott ändå, har inte vågat testa ännu. Är lite skeptisk. Killen fick sej ett gott skratt i alla fall. Nja, det här med bakning är inte min grej alltså. 

Tror inte jag ska börja satsa på en blogg om bakning. Tror det skulle bli sämsta bakbloggen någonsin. Kanske lite feelgood för dom andra som heller inte bakar. Jag ska hålla mej till andra ämnen framöver...

4 kommentarer:

  1. Nej, nej...fortsätt att att baka (och blogga ), försök och misstag ger resultat !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får ju hoppas det ger resultat....

      Radera
  2. Haha, de där kokostopparna såg ju verkligen festliga ut ;)! Har du broccoli i dem för att få så fin grön färg?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Festligt värre!! Det är rivet limeskal i dom. Inte ens jag skulle blanda i broccoli :)

      Radera