torsdag 4 december 2014

Blev visst lite...

...tyst på bloggen. Och det kommer fortsätta vara tyst under helgen. Det har varit mycket jobb och efterarbete sen arbetsresan i Bangladesh. Och, ikväll tar vi ut helgen i förskott och åker iväg till Zhangjiajie!! Äntligen ska jag få se "Avatarbergen". Lite nervös är jag faktiskt. Att resa i Kina är inte alltid det enklaste, jag hoppas att det är värt att åka dit även fast det är december, kallt och lågsäsong, hoppas på någotsånär bra väder så man ser bergen, att jag inte har alldeles för höga förhoppningar och jag hoppas att det ÄR lågsäsong så vi slipper trängas med en halv miljon andra människor. Fingers crossed!! (Jag tror det var hit en kollega reste under högsäsong för nått år sedan, dom bilderna såg inte roliga ut. Tänk er massiva köer, och tänk er sedan massiva köer på ringlande små bergsstigar med berget på ena sidan och ett stup på andra sidan. Dom åkte till och med hem en dag tidigare...) 

Och, eftersom det är en resa inom Kina och jag inte har VPN på min telefon kommer jag inte komma åt facebook, instagram eller bloggen. Liten social-på-nätet-paus helt enkelt. Men, jag kommer åt skype, så gärna skype-date med familjen!

Ses igen på måndag på bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar