söndag 18 januari 2015

Kyla, restaurangmarknad och planerandet av resan till Bali

Lite bilder från helgen var utlovade!

Tecken på att man gått rätt ofta till tygmarknaden: man får choklad eftersom hennes bror har gift sej. Då vet man att man har varit en trogen kund!

 Shanghais skyline har gjorts om. Kapsylöppnaren ser liten ut i jämförelse med Shanghai Tower (eller vad den nu heter...) När vi flyttade hit var kapsylöppnarn fortfarande överlägset högt, mycket har hänt på 2 år. 

Resten av lördagen tillbringades i soffan under två filtar för att värma upp sej. Det är så otroligt rått och kyligt här nu! Till kvällen blev det middag och drink med vännerna, men såklart glömdes det ju att fotografera...

Söndag och lite konst på M50.



 Efter två år i Shanghai blev det ett besök på restaurangmarknaden (borde kanske ha gjorts första helgen...)

 Fanns lite allt möjligt och några småsaker kom med hem. 

Fattar inte riktigt vad man ska ha denna till, en kastrull med extremt långt handtag. Don't really get it, men säkert har nån restaurang det som "sin grej". Har varit på ett kinesställe som hade te-kannor med en halvmeters lång pipa, så varför skulle man då inte kunna ha en kastrull med långt handtag...

Annars har det varit snuvigt denna helg. Jag trodde jag skulle klara mej undan "tillbaka till jobbet" förkylningen, men det gick sådär... Och nedräkningen på jobbet har börjat på riktigt nu. 5 arbetsveckor kvar (plus en halv, under kinesiska nyåret). 

Och nu planeras det för fullt vad jag ännu ska hinna med här i stan och vad som ska göras på Bali! En veckas surfläget är bokat (finns en till sovplats i min bungalow om nån känner för att komma med), men resten av pusslet som att hitta passligt flyg, boende och vad man ska göra den andra veckan håller på att göras nu. Beslutsångest som vanligt, mycket man vill hinna göra och aldrig tillräckligt med tid. Men så länge det blir varmt och en sandstrand är jag nöjd. Denna Shanghaikyla är inte rolig (har mössa, halsduk och två tröjor på mej just nu. Och då har vår lägenhet rätt bra värme...) Men om det är någon som har bra tips om vad göra eller var bo så tas det gärna emot!! 

3 kommentarer:

  1. Jisses vad högt de kommit sedan jag var där också! Det blir nog säkert en häftig Baliresa, men jag tror inte du behöver ha "panik att hinna med en massa". Under dessa två år harni verkligen tagit vara på möjligheten att resa runt i asien och samlat massor av fina reseminnen :) !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, det är riktigt högt nu! Men, nu står ju kapsylöppnarn bakom så vinkeln gör ju sitt också... Ne, mera beslutsångest vilket man ska välja. Vill ju inte välja bort fel saker. Men hur man än gör hinner man inte med allt, och tror det kommer bli en väldigt bra resa vad man än går på... Men så här är det alltid när jag planerar något, mycket velande och googlande innan allt är bestämt :) Och i mitten av vecka 12 drar jag mej mot hemtrakterna!!

      Radera
    2. Välkommen hem !

      Radera