lördag 10 januari 2015

Lördag morgon

Inte helt nöjd. Lördag morgon och vaknar 7.45. Kom igen, betyder inte lördag sovmorgon?? Jag undrar om det är pga min wake-up-lamp. En halv timme innan jag ska stiga upp börjar den lysa starkare och starkare. Och det är ljust ute nu rätt tidigt på morgonen här, kanske borde skaffa mörkläggningsgardiner. (För några år sedan hade jag fågelkvitter som alarm en hel vinter. Inte en bra idé. Vaknade kl 5 på sommarmornarna förvirrad och undrade om jag skulle stiga upp). 

Anyway. Trevligt med helg i alla fall och att det är soligt ute.

Annars är det som vanligt här. Nästan i alla fall. Är ensam nuförtiden. Min andra hälft har flyttat tillbaka till Stockholm, så det känns rätt tomt i lägenheten. För mej är det två månaders jobb kvar, nedräkningen har börjat på allvar nu. Och när man väl börjar bli inställd på att flytta hem så blir man snabbt väldigt inställd. Börjar kännas riktigt lockande nu faktiskt. Och det som lockar allra mest är en månads tjänstledighet. Har inte varit ledig 4 veckor i sträck sedan jag gick i skolan och hade sommarlov (alltså på den tiden man var för ung för att ha ett riktigt sommarjobb). Men nu ska jag inte sitta här och ha hemlängtan. Ska passa på att njuta av Shanghai en del ännu innan jag lämnar denna stad. Idag ska jag t.ex. på fika med en kompis, vi ska gå till Awfully Chocolate (hon blev lite förskräck när hon hörde att jag aldrig varit där, så nu ska den bockas av från listan)


Tulpaner verkar förresten vara en trend i år? I alla fall om man ska tro bloggarna, tycker dom dyker upp lite här och där nu... Är det inte fortfarande vinter hemma?

3 kommentarer:

  1. Åtminstone i Finland är det vinter, en ganska snäll sådan ,med en temperatur på -7 grader och 10-15 cm snö.

    SvaraRadera
  2. Ser så fram emot att du flyttar hem igen!!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jee, ska bli så kul att komma hem igen!! Vi måste boka in nån konsert i sommar!!!

      Radera