söndag 15 februari 2015

Shanghai Ocean Aquarium

En sista sak kan nu bockas av på saker-att-göra-i-Shanghai-listan: Shanghai Ocean Aquarium.
Jag såg en kollegas bilder därifrån, och bestämde mej snabbt att det skulle bli min sista måste-hinna-med-sak.

Sagt och gjort, på söndag morgon åkte jag iväg tidigt (ish, kom dit 9.30, vilket jag tycker är rätt tidigt för en söndag...) Tror dom flesta jobbar idag för att sedan kunna ha extra långt ledigt över nyåret, det var med andra ord inte så jättefarligt med folk där. Jag och massa småbarnsfamiljerna!


 Vissa akvarium var jättefina, andra var rätt äckliga. Som dessa maskar tex. som stack ut från sanden. Iuu.


 Maneterna var definitivt vackrast. Skulle kunna stå och titta på dom hur länge som helst. Deras rörelser påminde lite om lavalampor, dom flyter runt med strömmen och det blir nästan lite hypnotiserande till slut.



Kan sköldpaddor vara överviktiga? Denna såg inte så jättehälsosam ut...


Jag är inte så jätteförtjust i att bada i havet. Man vet inte riktigt vad som finns där och vad man kan råka trampa på. Jag vet inte om detta besök gjorde mej mera lugn eller nervös inför surflägret i Bali... 

 Rockorna var gigantiska. 


Vissa fiskar hade man lite svårt att ta seriöst när dom såg ut såhär på undersidan...

Jag borde ha tagit med mej systemkameran istället. Att fånga snabba fiskar på bild med mobilen var inte det lättaste, dom flesta blev lite halvsuddiga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar