fredag 24 april 2015

Fredag: Artipelag och flyttkartonger

Fredag igen, känns som att veckorna flyger fram. Denna dag har varit lite annorlunda. Istället för en dag på kontoret hade vi teamdag och begav oss till Artipelag. Mycket trevligt. Och, för att göra dagen lite bättre, vår Kinaleverans har nu kommit!!










Mest slående var ändå läget och naturen. Måste börja göra mer helgutflykter till sådana här ställen!

Efter teamdagen kom jag hem till ett berg med flyttlådor. Som tur gillar min fästman att packa upp, så han gjorde 95% av jobbet. Jag gick mest och flyttade runt saker och myste att ha alla ens saker runt sej. Jag är inte särskilt materialistisk av mej. Men jag älskar verkligen att ha tillbaka våra saker igen, nu känns det som vårt hem igen. Eller, vårt hem med en kinesisk touch. 


Hyllan som var rätt tom innan är väl fylld nu.  

Jag tror jag drar mitt stå till stacken här, efter ett par månader på en båt hade alla kläder en lite stickande lukt (som typ lim eller plast eller nått). Så allt får åka i tvätten. Lite utrymmesbrist bara att torka all tvätt...

Och såklart kräver en flyttdag en traditionell flyttpizza och en folköl. Vår pizzeria har glutenfria pizzor, me like a lot!! Tror det var något (kanske några till och med?) år sedan jag åt pizza sist... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar