söndag 23 augusti 2015

Boogie Woogie all day long

Som vanligt går den mesta lediga tiden till förberedelser inför bröllopsfesten. Speciellt igår. Då var det en 6 timmars intensivkurs boogie woogie som stod på schemat. Vi gick ett par nybörjar kurser för ett par år sedan, så det var hög tid att färska upp kunskaperna. Trippel steg, trippel steg, gå gå. 


Och det dansades på, rejält! Känns i vaderna kan jag säga idag! Dansskolan hittar ni på www.ebba.se. Det var också där vi gick tidigare. Tyvärr har dom bytt lokal så dom finns i Tullinge nu. Jag skulle vilja fortsätta dansa, men det är lite för långt att börja åka dit ut varje gång. Och har inte hittat någon annan dansskola som har boogie woogie (mälarsalen har, men lite väl dyrt där kan jag tycka...) Lindy hop och swing finns det mera kurser av, men gillar inte den musiken lika mycket. 

Anywho, efter dansen gjorde vi en kraftansträngning och åkte ut till Ikea och handlade det sista (hoppas innerligt att detta var det sista) inför festen. Efter det kan jag säga att jag kraschlandade i soffan och kom mej knappt upp igen. Tror jag gick isäng 21.50. Idag kommer det inte bli lika intensiva förberedelser kan jag lova....



Och tack P för bilden....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar