tisdag 25 augusti 2015

Dagens bröllopsbestyr: Make up




(Fattar inte varför det blir ett så stort mellanrum mellan rubrik och texten när man för över bilderna via mobilappen?? Så ni får ursäkta den fula layouten på inlägget....)

Efter mycket om och men har jag bestämt mej: fixa bröllopsfrisyren hos frisör men sminka mej själv. 

Men, är man bride to be så vill man ju skämma bort sej lite ändå. Därför bokade jag in mej på en timmes make-up lektion hos Make up store (rätt smidigt, betalar 495kr för en timmes privatlektion och sedan får man plocka på sej varor för samma summa. Tack J för tipset!!)

Detta blev resultatet! (okej, liten lögn, jag är sämst på att ta selfies, så detta är resultatet plus några filter....)

En grynig close up. Sminkningen blev riktigt fin, men alldeles för mycket smink för mej, så ungefär hälften kommer att försvinna på själva dagen. (trevligt att killen hade samma reaktion) Men man måste ju passa på att testa när någon som kan sminkar en! Och på bilderna ser det inte ut att vara så mycket smink, men tro mej, det var MYCKET!

Självklart föll jag ju för deras trick, blev ju såklart mer smink köpt än vad det är tänkt. Men men, man måste ju ha en Eye primer och vattenfastmascara om det ska hålla hela dagen. Vem vet, det kan ju falla en tår eller två. Plus dom fina ögonskuggorna måste man ju ha... Det var några år sedan jag köpte smink senast (vill inte ens tänka på hur snuskig min foundation egentligen är) så nu var det läge att unna sej något! Men lär ta några år till nästa inköp....

Okej, och för att nu bloggen ska försöka hålla lite resefokus, här är dagens Kina tips. Vad som anses hövligt och ohövligt är rätt olika...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar