onsdag 6 januari 2016

2016 - hittills

Några bilder från det nya året! 

 Egentligen är detta fortfarande 2015, men det är nyårsafton so close enough... Vi drack vin vi köpt ett år tidigare i Nya Zeeland. Jag tror det var under resan till Portugal vi bestämde att alltid försöka köpa någon dryck som symboliserar landet vi är i och sedan dricka det inom ett år vid ett speciellt tillfälle. Så denna vinflaska är först ut! Vi har ännu ett rosévin från NZ som vi sparar till sommaren och till första grilltillfället. Sedan har vi en flaska champagne som lämnade från vår bröllopsfest (fattar inte riktigt hur det gick till...) som vi ska spara till vår årsdag. Och ett lokalt rödvin från Ericeira, Portugal som väntar på nästa semester (tror jag det var, minns inte riktigt tills när vi sparar det...) 

Hur har det nya året börjat då? Väldigt lugnt och skönt hittills! Har jobbat 1,5 dag och varit ledig resten! Så då har jag passat på att planera vår resa till Skottland! Nu är rutten planerad, sovplatser bokade och bil hyrd. Lite noggrannare planering ska göras ännu, men inte för mycket bara. Det härliga med bilsemester är ju att kunna ta det lite spontant och ta dagen som den kommer. Men veta var man ska sova vill jag gärna göra, så spontan är jag inte... Och gissar att vi inte lär köpa en vinflaska från denna resa, blir väl lite whisky istället! Eller förhoppningsvis hittar vi nått trevligt ölbryggeri, whisky är inte riktigt min grej.... 


Och tillbaka till gymmet! Bilden är inte så tydlig, men jag lovar att det är jag som står på springbandet!! Jag hade ett riktigt bra träningsrutin innan julen. Jag har inte riktigt kommit tillbaka till det ännu, men ett par gånger träning har det blivit i alla fall. Ännu har jag inte märkt av nyårslöftesrusningen, som tur, men den lär väl komma nu när det blir vanliga arbetsdagar och helgerna är förbi. Jag brukar inte ge nyårslöften, vill man ändra på något så gör det direkt och vänta inte på nyår. Det lär ändå inte hålla isf... Men, eftersom jag gillar listor har jag gjort en to-do lista med saker jag måste ta tag i: 
- fixa körkortet (tappade bort det i Shanghai för över ett år sedan). Nu har jag äntligen alla papper från finska polisen så jag kan skicka det till svenska trafikverket (eller var det nu var....)
- fixa svenskt ID kort. Mitt har gått ut. För ett halvår sedan, ops. 
- bli svensk medborgare. Tänkte att det börjar vara dags nu.

Så nu håller jag på att samla ihop alla papper och ska bara betala in och skicka iväg allt! Så får vi hoppas att Sverige vill ha mej som medborgare, håll tummarna!  

2 kommentarer:

  1. Skottland verkar vara så vackert, det ska bli kul att "följa" med er dit. Lycka till med medborgarskapet dessutom - stort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, känns bra efter ett antal år i landet :) Och fick brev idag om att körkortet är beviljat (tjoho) så nu är det bara att ta bild så får jag snart bege mej ut på vägarna igen!

      Radera