torsdag 10 mars 2016

TBT - Statyer

Dags för en Throwback Thursday, denna gång med temat statyer. 

Buddha i Jing'An tempel i Shanghai. Mera bilder från det templet hittar ni här. I Kina finns det många buddhister, men visste ni att man måste ha statens godkännande för att få reinkarnera? (Om man nu kan använda reinkarnation som ett verb...) Lite annat intressant Kina fakta hittar ni här. Flera punkter kan jag personligen verifiera. Dock såg jag aldrig några poliser med gäss... 


Vackra statyer i Tokyo. Massor med hundstatyer. Måste kolla upp vad grejen egentligen var med dom... 

Inte lika vacker staty från Nepal.  

Buddha utanför Hong Kong. Jag har börjat använda Lightroom nu för att redigera bilderna. Mitt i allt ser alla ens gamla inlägg väldigt grådassiga ut... 

Angkor Wat, en resa som berörde mej djupt och som satte ordentliga spår i en.   


Mera tempelbilder från Angkor området hittas här.  




Och till sist, några statyer från Bali och främst Ubud. Som jag längtar att få resa igen i Asien. Tror nästa torsdag blir ett Trowback Thursday inlägg om Shanghai. Även om vi är nöjda med att ha flyttat hem igen så saknar jag vissa saker otroligt mycket... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar