tisdag 26 april 2016

Lite uppdatering i listformat

Jag gillar:
- att sälja på tradera och lyckas gissa rätt på kostnaderna för posten. Det känns som sin egna "price is right" tävling! Och att faktiskt få lite pengar för sina saker är ju också trevligt! 
- att jag fyller år snart, tänk vad tiden går! 
- jag har två trevliga resor inom några veckor, en hem till Österbotten (vet fortfarande inte vart jag ska säga att hem är, föräldrarna bor sedan många år i grannbyn. Alltså inte den by jag växte upp i, mild och återkommande identitetskris varje gång man åker hem) och sedan blir den en arbetsresa till Shanghai! Ska bli så härligt att åka tillbaka!
- Kompis Sverige! Hur bra idé är inte detta liksom? 
- att jag tränade 5 gånger förra veckan. Dessutom 5 olika pass,  bl.a. zumba, yoga och ett spinning pass kl 6.30 måndag morgon! Man blir alltid lite löjligt nöjd av att träna måndag morgon!

Jag gillar inte:
- att jag tränade 5 gånger förra veckan. Jag har ju till och med bloggat om det här med att träna lagom. Känner redan hur förkylningsblåsorna i munnen börjar dyka upp... (min eventuella påbörjan till förkylning har inget med nästa punkt att göra, eller?)
- att jag blir en rätt dålig människa när min man är förkyld. Istället för att tycka synd om den sjuke och bli sådär extra omsorgsfull så tittar jag lite misstänksamt på honom och undrar hur stor smittoradien är. Jag går och funderar vilka saker i lägenheten som är kontaminerade och hur många nätter ska jag sova på soffan innan det är säkert igen att dela sovrum. (För så dålig människa är jag inte att han får sova på soffan, nån gräns finns det...) Jag är inte hypokondriker eller har bacillskräck, men nyser/hostar någon i närheten av mej så håller jag automatiskt andan. Hjälper säkert jättebra...





1 kommentar: