söndag 1 maj 2016

Hipp hipp hurra, igår var det min dag!

Kungen, morfar, systerdotter och jag, vi fyller alla år på samma dag! Dessutom är det valborg och alltid ledigt dagen efter. Perfekta dagen att ha födelsedag på helt enkelt!

Men jag är inte så pigg på att fira om jag ska vara helt ärlig. Väldigt skönt att det är kombinerat med vappen faktiskt, då har man kunnat "smyga in" lite födelsedagsfirande samtidigt...  


Men lite firande blev det ändå igår! Middag med ett par kompisar och en helt fantastisk efterrätt som Linda bakat! Är det inte härligt att ha kreativa och kunniga vänner runt sej? Kolla hennes hemsida här om ni också vill ha en! 


Kladdkaka i bottnen och två lager mousse (vanilj och rabarber tror jag det var). Riktigt gott, och extra nöjd att det lämnade en bit till dagen efter! 

 




Väldigt många glas när det ska skålas i bubbel, drickas öl eller vin och sedan såklart ett glas med vatten. Och kaffekoppen! Tur man har diskmaskin. Och ännu bättre med en man som fixar undan disken! 

Och hur är livet som 31 åring? Hittills bara bra! Lite segt och trött efter gårdagen, men tänkte råda bot på det med ett yoga pass! Och hittills har jag inte fått någon ålderskris. Jag är helt okej med att bli ett år äldre, det har ju varit ett riktigt roligt år! Och jag tror vi hittat vårt nästa drömmål, bestiga berget Kilimanjaro! Mannen tipsade mej om en podcast med äventyraren Annelie Pompe, som bl.a. håller guidade turer där borta. Vi båda blev helt sålda! Vi måste dit! Troligtvis inte detta år, men inom några år ska det bli av!! Ålderskris? Inte alls! Bara nya möjligheter! 

2 kommentarer:

  1. Grattis igen och snart får vi fira din födelsedag här hos oss också 😊. Väldigt tjusiga blommor du fått (?)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack, ser fram emot dubbelfirandet därhemma :) Ja, dom var riktigt fina!!

      Radera