torsdag 28 juli 2016

Semester nr 2 inleds!

Fantastiskt härligt, vi ska ha en till semester!! Bara en minisemester denna gång, men ändå! Vi ska åka och hälsa på familjen i Österbotten! Min plan för denna resa är:

- spendera minst två nätter på villon (alltså sommarstugan), gärna tre nätter. 
- grilla
- basta
- simma
- läsa böcker (notera pluralis!! Har äntligen blivit klar med Stephen Kings The Stand. Läste den på engelska och den är tjock som en tegelsten (gissar jag, läste den på Kindlen) så är väldigt ivrig att börja läsa andra böcker nu! Missförstå mej inte, den var bra, men har tagit lite väl lång tid...)
- träffa vänner
- viktigast av allt, umgås med familjen och speciellt ta igen tid med systerdöttrarna
- kanske till och med ta och vandra någonstans i skärgården
- ta lite härliga naturbilder
- ta det riktigt lugnt
- fira föräldrarnas 40års bröllopsdag
- äta kräftor
- sola (räknar med sol och fint väder)
- plocka bär (alternativt köpa bär från torget)
- yoga. Gärna sådär magiskt i soluppgången vid vattnet efter en natt på villan. Men tydligen går solen upp innan kl 5, så lär icke hända. Men yoga en rimlig tid på dygnet ska jag väl få till. 

Eh, ja, alltså det är totalt fyra dagar jag ska vara där. Kommer fredag vid lunch och åker måndag eftermiddag. Lite ambitiösa planer kanske. Men det mesta tycker jag är bra villa-aktiviteter, så ska nog kunna få till några av sakerna!! 

Har förresten börjat lyssna på en ny podcast: Mellan raderna med Jihde och Öhman. Riktigt bra och intressant, handlar om böcker och massor med diskussion runt dom! Kan ha bidragit till uppsvinget för läsintresset. Problemet är bara att när jag nu lyssnat på ca tio avsnitt på två dagar är det ca elva böcker jag vill börja med. Men minns inga titlar eller författarnamn,  såklart. Och lite jobbigt att jag läser sjukt långsamt och absolut inte kan läsa två böcker samtidigt... Kanske kan en ljudbok funka vid sidan om. Hur som helst, SEMESTER nr 2 inleds NU!



5 kommentarer:

  1. - ta det riktigt lugnt ???

    SvaraRadera
  2. Ha det så bra o försök att koppla av :) hälsa till alla. Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack, det blev riktigt bra avkopplat :)

      Radera
  3. Ha det så bra o försök att koppla av :) hälsa till alla. Kram kram

    SvaraRadera