onsdag 27 juli 2016

Stockholm- Monteliusvägen och Tantolunden

Just nu märker man av en trend bland resebloggare i Sverige. Många bloggar om sitt närområde. Vilket är en väldigt bra trend tycker jag. Dels har man väldigt mycket härligt runt omkring sej, så varför inte njuta av det. Och dels behöver man inte spendera massor med tid, pengar och miljö med att flyga långa vägar... 

Och jag kan ju inte vara sämre än att haka på den trenden! 



Tog mannens SL kort och åkte till slussen!  


Därifrån promenerade jag till Monteliusvägen. Den fanns med på Tripadvisors top-10-lista över Stockholm (här hittar ni inlägget), så den måste man ju besöka! Och vi bodde ett år på Lundagatan vid Zinkensdamm, så fattar inte att jag inte varit här tidigare...  



Väldigt vacker utsikt! 


Själva promenadstråket är ungefär 0,5km, men vill man så kan man fortsätta längs Södra mälarstranden också (alltså mellan Zinken och Hornstull) 

Stan förbereder sej för fest.  


Jag går förbi kolonilotterna i Tantolunden varje dag till jobbet, ja, eller cyklar förbi...  Men länge sedan jag promenerade i själva området.


Tyvärr blev bilderna inte så bra därifrån. Ljuset var inte alls bra, starkt motljus är lite svårt. Och sen är det ju folks hus och gårdar man fotar, så vill inte inkräkta för mycket på deras privatliv...  


 En hel del fina blommor fanns det. 


 Och en sådan här trädgård skulle man ha. 


 Bilder från Årstabron som jag cyklar över varje dag. 





Lite kontraster från lummiga Tantolunden. Men vi har iaf en badbrygga på vår sida... 

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt ställe! :) Och välkommen med i "staycation"-gänget ;) Jag har även bloggat en del om Stockholm nu i sommar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack!! Staycation är ju rätt bra, speciellt när man kan ha det under en helg! Eller till och med en tisdag eftermiddag!! Ska ta och läsa dina inlägg, alltid kul att läsa hur andra uppfattar staden :)

      Radera