onsdag 14 september 2016

Storlien del 1

Lördag och dags för vandring. Slutade med en 7 timmars tur. Huh, det kändes i fötterna kan jag lova... 



Inte jättegod börjar för oss egentligen. Vi lyckades såklart starta längs fel led. Men det gjorde inte så mycket, vi lokaliserade oss ganska snabbt. Men det blev omväg efter omväg efter omväg, så vandringen blev lite längre än vad det var tänkt. Jag tror vi gick längs rätt/den tänkta leden kanske 17% av tiden. Skoterlederna var ju snäppet bättre markerade än vandringlederna... Och 70% av tiden gick vi i eller runt myrar. Otroligt glad över mina rejäla vandringsskor och ullstrumpor!! 

Vackert var det, så det gjorde inte så mycket att det blev ett par omvägar!  








 Och då har jag besökt Norge för första gången i mitt liv! Check på den! 
Norge var riktigt vackert och hade väldigt bra markerade leder. Tills vi kom fram till att den så väl markerade leden måste vara en skoterled. Och att vi har gått alldeles för långt, igen. Tur man har GPS på telefon... 



2 kommentarer:

  1. Hur var det nu med orienteringskunskaperna ? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kunskaperna är fortfarande bra (intalar jag mejl själv)! Jag skyller på avsaknaden av kompass i kombination med vettig karta. Handritade kartor över vandringlederna i kombination med avsaknad av markering vid lederna gör det lite utmanande...

      Radera