söndag 13 november 2016

Och vintern fortsätter...

... och så gör också bilderna. Måste ju passa på så länge snön är kvar, för chansen är väl rätt liten att denna stannar hela vinter... Eller?  

I lördags var det strålande sol, så jag passade på att ta kameran ut på en promenad. 

Promenerade längs Årstaskogen till Gullmarsplan och sedan över till Södermalm, Tantolunden och till sist över Liljeholmsbron och hem. Kändes i benen och ryggen efter det. Man får en lite lustig ankgång när det är halt, och emellanåt gör man några försök till ninja-moves för att hållas på fötter... Men hittills har jag stått upprätt *ta i trä*.  





Annat nytt då?
Jo: 

- Idag har jag gått på ett Hot Vinyasa Yoga pass. Så skönt att vara i en 40 graders rum och träna, extra skönt när det är vinter ute. Mindre skönt att passet var i Mall of Skandinavia. Kändes som att jag gick över ån efter vatten... Men faller lusten in så är det bara att sätta sej på pendeln. 

- vi har bokat en staycation till nästa helg! Vi ska iväg en natt till Körunda hotell söder om Stockholm. Vi bokade via Secret Escapes, dom har rätt bra deals på fina boenden överallt i världen. Sugen på att boka boende via dom? Isf kan jag mejla dej och vi båda får bonus vid nästa bokning! Nej, jag är inte sponsrad, I wish.... 

- idag är det 42 dagar kvar till julafton (enligt min huvudräkning. Eller fingerräkning....) och vi har beställt mestadels av julklapparna redan. Inte för att skryta eller stressa er andra. Men check på den liksom!! Nu är det bara mannens julklapp kvar... 

- just nu är jag i en träningssvacka. (Eller egentligen inte, men känns så) Jag har inte varit i gymmet (alltså gymsalen med maskinerna) på kanske 2-3 veckor. Har inte känt någon lust alls. Däremot har det blivit en hel del Lindy hop och några roligare pass som Bodybalance och Hot yoga. Men börjar känna i axlarna och huvudvärken att gym hade ju varit bra... 

- om ett par helger ska vi på Fantomen på Operan. Väldigt peppade inför det! Så ikväll har vi gjort lite förarbete och kollat på filmen. Fick rekommendationen att det kan vara bra att veta (lite grann iaf) om handlingen innan man ser den, opera-sång kan vara lite svårt att tyda när man inte har undertexter.... 

Det var dagens uppdatering från mej! 

2 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med Gösta :). Ska bli trevligt att se Fantomen igen.Blir för tredje gången. Spännande att se Peter J i rollen Kram

    SvaraRadera