söndag 22 januari 2017

Det är något speciellt med....

.... kl 4 på morgonen. Eller natten. Det är ju egentligen mitt i natten. Den senaste veckan har jag vaknat kl 4 ett antal gånger. Dom tre första nätterna på resan vaknade jag runt kl 4 (och kunde bara somna om den tredje natten). Förstår inte varför jag var jetlaggad åt det hållet, egentligen borde man ju ha svårt att somna och svårt att vakna. Men för mej var det tvärtom, lätt att somna (eller ish, tar alltid sin stund...) och vaknade alldeles för tidigt. Lagom tills att man skulle åka hem hade jag svängt dygnet rätt. Man tycker ju att ju mer man rest, desto lättare ska jetlaggen vara att hantera, men för mej är det precis tvärtom... 

Nu är jag hemma och inatt vaknade jag också kl 4. Det är dock mera förståeligt. Jag hade somnat kl 20.08 (tog mej en halvminut att somna, tror det är personligt rekord) vilket betyder att jag ändå fick mej nästan 8 timmars sömn. Då får man ju vara nöjd! 

Vad kan man då göra när man vaknar kl 4? Att äta hotellfrukost i 1-2 timmar med en bra bok är ju rätt mysigt. Eller kolla 8 avsnitt av Skam säsong 3 funkar också bra. Väntar med spänning på säsong 4 nu... Imorgon är det tillbaka till jobbet och då hoppas jag ändå på få sova till minst kl 6. Har druckit två kaffekoppar, så ska förhoppningsvis kunna hålla mej vaken... Annars får det kanske bli lite morgonyoga? 


På tal och något helt annat men även det reserelaterat. Idag fick jag in min andra 10 poängare på "På spåret". För några säsonger sedan reste dom till Shanghai, och nu reste dom till Ulan Bator. Känner mej så nöjd. Har även fått poäng för någon fråga om varifrån pyjamas härstammar. Annars brukar det ju inte ramla in såå många poäng måste jag erkänna, även om svaren låter bekanta när dom väl säger det (okej okej, det händer ibland, tyvärr inte så ofta som man kan hoppas...) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar