fredag 13 januari 2017

Redo för långresa!

Dags för nästa flygning, och denna gång blir det en långresa. Sammanlagt blir det 14 timmar i flyg och några timmar på flygplats för mellanlandning. Jag är inte helt pepp på flygresan, inte alls faktiskt. Men det är nattflyg, så jag håller tummarna för att jag ska kunna sova bra. Om inte så är jag förberedd med: 
- noise canceling hörlurar
- kindle
- ett antar podcasts
- en ljudbok
- chips, nötter, choklad, fröknäcke, lite morötter och ett par ägg. Jag skulle överleva hela resan (och en bit in) ifall flygplansmaten skulle vara oätlig. Lite kräsen när det kommer till det (dels pga känslighet och dels pga väldigt dåliga erfarenheter av flygplansmat. Usch säger jag bara)
- öronproppar
- åksjuketabletter (som är lite halv sövande)
- nackkudde

Och jag känner jag har gått över någon gräns nu. Och jag tror inte det finns någon återvände efter detta. Men jag gör det ändå. Jag kommer att resa i yogabyxor. Jepp, nu gör jag det. Men dom är mörkgråa, nytvättade och jag har en stickad tunika över, så tror inte man märker det allt för bra. Men nu gör jag det, jag reser i träningskläder. 

Tyvärr räknar jag inte med några vackra bilder från resan, jag lämnar systemkameran hemma och kommer spendera mesta tiden på kontoret (det är alltså jobbresa). Men kanske en Basil Drop kan fastna på bild, för lite nostalgins skull! 



2 kommentarer:

  1. Bra förberedd 😊! Ha en bra resa och hälsa Shanghai!

    SvaraRadera
  2. Ha det så bra ändå fast det är en jobb resa. Måste vara roligt att komma tillbaka. Kram

    SvaraRadera