söndag 26 mars 2017

En helg i Österbotten

Tanken (eller en av dom) med namnbytet på bloggen var att få lite nyinspiration och komma igång och skriva mera, även om sådant som inte är relaterat till resor. Det har ju gått sådär hittills, men håller tummarna på att lusten vänder. 

Hur som helst. Förra helgen spenderades hemma hos familjen i Österbotten. Orsaken till resan, förutom att träffa familj och vänner, var att träffa (eh, se på avstånd) denna tio: 


Som österbottning är det väl omöjligt att inte ha hört talas om KAJ? Detta var första gången jag sett ett uppträdande av dom, och det var riktigt riktigt bra!! Jag gillar deras humor och alla skämten förstod jag inte ens förrän senare när någon förklarat referenserna. Även fast jag fortfarande läser "blade" så fastnar inte alltid allt...

Och sångerna var ju riktigt riktigt bra dom med!! Rekommenderas varmt! 

Förutom Vasa Teater besöktes även villan på Replot. Jag är inte förtjust i isar, men om hela familjen vågar sej ut så ska väl inte jag vara sämre...  

Och så blev det korvgrillning!! Detta är absoluta favoritkorven! Har lite samma typ av smak som med ost, men mest smaklösa och enkla är min favorit! Lika god varm som kall. Åt upp 3/4 av den under dagen. Kanske lite väl mycket korv på en dag... 

 Den mobila korvgrillen. 

Fick detta paket av mina systrar. Tror dom försöker värva mej till någon sekt. Och det fluffiga garnet högst upp är rätt övertalande, finns stora chanser (risker?) att jag dras med. 

Annars då? Denna vecka har varit fullt rulle. Jobba, äta, sova och upprepa. Tyvärr mest jobb och inte mycket annat. Träningen blir lidande och nacken tar stryk och gör sej påmind genom huvudvärk. MÅSTE BÄTTRA MEJ!! 

Denna helg har det blivit skön vila och återhämtning i alla fall. Har tagit det riktigt lugnt och allt jag har gjort har fått ta sin tid. Tex. tog det där 30min träningspasset nästan en hel timme (tog det lugnt i omklädningsrummet både före och efter, bastade, duschade, bastade ännu mera osv.) Och promenaden på Söder gick i snigeltakt. Mest på grund av att hon jag gick med hade foten i gips och haltade fram på kryckor. Men i alla fall,  ett behövligt långsamt tempo har det varit i helgen.  


1 kommentar:

  1. Det var så roligt att ha dig här igen och mycket kul hann vi med som vanligt! Vi får snart ta en skypeträff med sticksekten och uppdatera 😊! Hoppas bara din styva nacke fixar det. Du får ta korta pass och sticka löst .

    SvaraRadera