onsdag 30 augusti 2017

Höstlistan 2017

Jag blev lite sur över veckans lista på Sevendays. Skriva en "Höstlista" mitt i sommaren?? Jag har även reagerat på att senaste veckorna har många bloggare skrivit om just hösten som kommit (usch vad det blir mycket surfande när man är ledig, måste slita mej från datorn...) Det är bara augusti ännu, så LÄGG AV. Sommarn är inte över, den tryckande högsommarhettan har ju inte ens kommit? Så varför skriver folk redan om hösten?? 

Men, nu är det nästsista dagen i augusti och det har ju inte varit sådär jättevarmt dom senaste dagrarna (okej, inse fakta, det har varit till och med kyligt i luften), så det är väl bara att gilla läget och acceptera faktum. Hösten är på gång, hur mycket jag än motsätter mej det. 

Så, jag ställer mej väl i ledet, erkänner att sommaren börjar vara förbi och att hösten är (nästan, hoppas ännu på ett par dagars värme) här. Med andra ord, här är min mycket motvilliga "Höstlista": 

Man vet att det är höst när: 
Löven skiftar färg. Och man blir lite sugen på att ta fram sina läderskor igen. Vilket inte har hänt ännu, därför är det fortfarande sommar. Tycker jag... 

Låt som ger mig höstkänslor: 
Aldrig tänkt på det, så säger nog pass på denna. 

I höst vill jag klä mig så här: 
I mina vanliga jeans. Mina vanliga kläder, om jag kommer i dom igen. 

Hösten doftar: 
Friskt, lite kyligt. 

Det bästa med hösten: 
Jag gillar att få klä på mej igen, använda vilka kläder jag vill och inte ha för varmt. Jag är inte så förtjust i sommarkläder, så älskar att få dra på mej lite mera rejäla plagg igen. Sedan gillar jag även nystarten. Det sitter väl kvar från skolan, men höst för mej är att starta om på nytt, ta nya tag, faktiskt mera än vad nyår är. 

Det sämsta med hösten: 
Hösten är egentligen min favoritårstid. Men denna sommar har knappt börjat, vilket dels beror på att värmen inte riktigt kommit och att jag hade väldigt sen semester (för mej börjar officiellt sommarn när jag går på semestern...) Just nu känner jag mej lite snuvad på sommarn. Den hann knappt börja innan den tog slut. 

Mat som jag förknippar med hösten: 
Ingen speciell faktiskt. Borde väl säga mustiga soppor eller annan varm mat, men brukar äta det mesta året om.

En höstkväll spenderas:  
Troligtvis i soffan och ser Game of Thrones. Vi bestämde att innan vi ser säsong 7 tar vi och kollar igenom alla gamla säsonger. Just nu är vi inne i säsong 2. Problemet är bara att man får vara väldigt selektiv med vad man läser på Instagram och internet, man får vara snabb med att blunda och scrolla vidare. Och det verkar som att jag går miste om väldigt många och roliga skämt just nu, så är väldigt nyfiken på vad som faktiskt kommer att hända under sjuan. 

En sak jag ser fram emot i höst:  
Vanligtvis brukar tidig höst vara bästa perioden att resa på. Högsäsongen är förbi men det är fortfarande varmt i luften på dom flesta destinationer. Förra året åkte vi till Storlien och Korfu. Men denna höst blir lite annorlunda. Så kan väl inte säga något annat än att jag ser fram emot att få bli mamma och äntligen på träffa pyret som för tillfället lever rövare i magen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar