söndag 15 juli 2018

Senaste månaden

Jaha, så blev det nästan en månad utan uppdatering. Därför kommer här lite bilder från senaste tiden. Och eftersom 93% (okej, snarare 99%) av mina bilder är på lilla Nova så blir bilderna här ungefär detsamma (har seriöst fastnat i baby-bloggandet nu, hoppas flytten till Umeå gör att det skiftar lite fokus...)




Denna giraff med napp på är bästa inköpet någonsin. Den är lätt för henne att hitta i sängen under natten när hon viftar runt med armarna. Besparar oss några uppvaknande gissar jag på... 


Och kan med glädje meddela att framåtväxeln är hittad!! Så skönt att slippa en frustrerad baby som backat in i ett hörn. Nu får man istället springa runt och ropa "nej nej nej nej" när hon vill klättra in i diskmaskinen, leka med sladdar eller undersöker diverse saker som skor med munnen. Vi flyttar om 1,5 månader, så orkar inte riktigt ta krafttag och barnsäkra lägenheten fullt ut... 


Men varför nöja sej med att krypa? Nej, då ska man ju självklart börja klättra upp på allt och stå. Nu kan hon äntligen sätta sej ner själv också, vilket underlättar en hel del...  


Senaste månaden har det blivit några resor också. Vi firade hennes faster som fyllt 40 år och var en sväng via Umeå och Härnösand. Så roligt att träffa alla kusinerna och kan ju säga att denna lilla dam var allas ögonsten. Sen flög hon och jag och hälsade på dom andra kusinerna i Finland. 


Skattgömma med leksaker hemma hos mommo och moffa. 


Det har börjat bli en hel del lekparkshäng. Mest för att komma ut och få lite variation. Det är ju inte såå mycket man kan göra på en lekpark i denna ålder. Gungorna är rätt roliga, men största nöjet är att krypa runt och ställa sej upp och luta mot saker (och det behövs ju inte precis en lekpark till det...) 


Men ibland kan man hitta guldkorn på lekplatserna. Som när det finns en bil man kan låna. 


Måste väl avsluta med en bild på mej också. Här är vi och tränar i utegymmet i Årstaskogen. Just nu har jag inget gymkort, känns väldigt konstigt. Lite av en identitetskris. Men till hösten får det bli ändring på det, tur det är sommar nu i alla fall och man kan träna utomhus. 

Och annars då?
Lilla damen fyller 10 månader om 2 dagar. Skruttan min. Och har jobbat i nästan 1,5 månad nu. Jobbar bara 50% och alltså det är SÅ SKÖNT! Man kommer tillräckligt mycket från hemmet för att få omväxling och hinna börja sakna hemmalivet. Men man är inte tillräckligt länge borta för att det dåliga-mamma-samvetet ska hinna slå till. Det tar dessutom 10 min att cykla till jobbet och vi har sommartid (en timmes kortare arbetsdag) så arbetsdagarna känns rätt korta. Och det är ju rätt trevligt att ha kollegor att snacka med under dagarna. Usch vad jag kommer sakna dom när vi flyttat upp och jag kommer mestadels att jobba hemifrån. Men men, en sak i taget. Just nu trivs jag väldigt bra med jobbet och ska njuta in i det sista av att vara fast anställd! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar