fredag 31 maj 2013

Dagens (eller nattens) räddare i nöden


Jag har hållit på att bråka med vår AC. Speciellt på kvällarna när man ligger och försöker sova. Antingen har man den inställd på att den ska värma, och man kan ställa in den på hur låg temperatur som helst men det är alltid typ 25 grader varmt då. Eller så har man att den kyler och då finns det en magisk gräns. Är den inställd på 24 grader är det för varmt. Men ställer man in den på 23 grader är det iskallt och drar på en när man ligger i sängen. En kväll gick jag upp och försökte justera om den ca femtioelva gånger innan jag gav upp (eller blev tillsagt att ge upp). Så senaste veckorna har jag vaknat ofta flera gånger om natten av att det är så varmt. 

Men nu äntligen är räddningen här. En portabel AC, tjohooo!! Som en räddare i vit rustning! Denna kan man ju vända och vrida på så att den kalla luften inte blåser rakt på en. Och för första gången på länge har jag sovit en hel natt utan att vakna en enda gång. Förstå vilken lycka! Denna kommer att bli min bästa vän i sommar. Och tänk vad skönt om man kunde ta med sej den utomhus också när det sen blir 38 grader i sommar... Som en hund i koppel helt enkelt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar