måndag 25 november 2013

bilder från söndagen på en måndag

Måndagar brukar inte vara så roliga att blogga om. Därför blir detta inlägg om söndagen istället.  



Hösten har kommit på allvar. Löven börjar falla och gatustädarna försöker ihärdigt att få bort alla löv. Jag gillar när det ligger löv på marken, man blir som en barnunge igen när man går och löven prasslar och yr om en. Nästan roligare än snö till och med, men bara nästan. 


Det blev söndagslunch på Sushi'O med en av f.d. kollegorna som är på besök. Sushirulle med philadelphiaost och sushi med lättstekt lax bokstavligen smälter i munnen.

 

Det blev ett besök på Spin och en tidig julklapp till mej själv.


Och nu har jag tjuvstartat! Första julpynten kom upp i söndags. En liten gran från Tokyo får sällskapa med den vinkande katten från samma stad. 


Och dockorna får dansa runt den andra julgranen. Tyvärr tror jag inte det blir någon riktigt julgran i år (har aldrig haft en riktig gran hemma i lägenheten, så känns lite overkill att börja med det här i Shanghai).

Men jag tror jag håller mej till nästa helg för att ta fram resten av julpyntet...

2 kommentarer:

  1. mmmmm....Dumplings!! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som tack för att du tog med ost skulle jag gärna ta med lite dumplings. Men gissar att dom inte klarar sej lika bra under resan som osten gjorde...

      Radera