lördag 22 mars 2014

Fredag: Sichuan citizen och Blarney

Äntligen lördag!! 
Vaknade kl 9, har precis ätit frukost och klockan är nu 11.30. Älskar slöa lördagsförmiddagar. Idag blir det rätt lugn dag, ska jobba lite grann (åker till Bangladesh om en vecka och är inte helt förberedd för det...), träna efter jobbet och sen lunchdate med killen. Och kanske en middag ute på Fortune Cookie. Jag har inte testat själva restaurangen ännu, vi har bara beställt take-away därifrån. Och det är det enda stället hittills som levererar i dom där klassiska "kines-take-away lådorna" man ser på amerikansk film/tv! Och maten verkar vara väldigt klassisk kinesiskt, alltså vad vi västerlänningar tror är klassiskt kinesiskt. En kines tror jag inte skulle tycka det var så traditionellt... 




Gårdagskvällen spenderades i goda vänners sällskap på Sichuan Citizen, min favorit när det kommer till kinesiska ställen i denna stad. Det tog ca tre besök innan jag fastande för stället, men när man väl hittat fram till sina favoriträtter är det så gott!

  (Alltså, tacka vet jag filter på telefon. Stark belysning, en fredagstrött Malena och kamera är ingen bra kombo. Men, med lite magiska filter ser ser man nästan normal ut igen.)



Efter middagen gick vi och måtte upp några av P's innebandy vänner. Stället hette Blarney, och först trodde jag det var någon "How I met your mother"-fan som skämtade. Men, stället hette faktiskt Blarney och låg på Yongkang road. Det blev en mycket trevlig kväll och kul att träffa P's spelarkompisar (hälften svenska och andra hälften finnar och en malaysisk kille. Mycket trevligt gäng!)

Nej, nu får det vara nog med bloggandet. Iväg till jobbet och gymmet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar