tisdag 4 mars 2014

Motivationen, vart tog du vägen?

Jag är som sagt en periodare när det gäller träningen. Nu är jag i en ingen-motivation-att-träna-överhuvudtaget-period. Har tänkt träna dom två senaste veckorna, men det har inte blivit av.

Men, denna morgon kom jag mej faktiskt iväg till gymmet innan jobbet. Och benen har varit gelé hela dagen...

Motivationen att blogga har heller inte varit på topp, kan inte längre skylla på problem med uppkoppling till VPN. Men tar man inga bilder blir det ju lite trist i bloggen. 

Matlagningen däremot går bra! Har hittat rätt många recept som funkar enligt min diet och enligt Kinas utbud. Och måste älska hemleverans av matvaror!! Så länge man handlar för över 200kr levererar dom gratis till dörren. Och dessa hemsidor är mest riktade till expats och utbudet är främst importerat, så det är inga svårigheter att komma över 200kr så att säga... Söndagens beställning levererades i en gigantisk låda, ungefär som en flyttkartong. Det jag handlade täckte knappt botten av lådan. Har ju tidigare förundrats över kineser och deras fascination över förpackningar...  Men hur det sedan går med matlagningen när mitt laktosfria mjölkpulver tar slut vet jag inte. Har aldrig tänkt på det tidigare, men man (iaf jag) använder matlagningsgrädde, creme fraishe och liknande till väldigt mycket därhemma. Och när man inte får tag på det laktosfritt blir det lite knepigare.

Annars har jag två trevliga saker på familjefronten: 

Storasyster fyller år idag!!! Hurra hurra hurrra för henne!!

Och lillasyster har äntligen bokat biljett till Shanghai!! Tjohoo!!

3 kommentarer:

  1. Tjohooooo! (snart får vi posta mjölkpulver...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tror inte det är så bra att posta pulver, lär fastna i tullen och säkerheten ;) Och man vet inte på vilken svartlista man hamnar på efter det :P

      Radera