torsdag 24 april 2014

Trögstartad efter semestern

Lite svårt att komma igång igen efter semesterhelgen. Kan också ha att göra med att en förkylning ligger och lurar. Känns som att halva kontoret är på gång att få någon vårförkylning nu... 

Så vad gör man en dag som denna? 
- segat sej till jobbet efter en riktigt dålig nattsömn
- gått på föreläsning om hur det är att vara expat i ett främmande land. Rätt intressant att höra andras historier och åsikter och hög igenkänningsfaktor. 
- tagit tillvara dom bästa sakerna som finns att bjuda på gatan hem: massage, jordgubbar och seafood risotto (redan andra gången för denna vecka. Tjejen jag alltid beställer av måste ju tycka jag är världens tråkigaste människa som äter det i snitt två gånger i veckan. Men det är ju så gott!)
- hamnade på soffan och kollat Top Model Sverige resten av kvällen. Man plöjer rätt snabbt igenom avsnitten, dom är 20min långa och 30% snabbspolar man förbi. Men rätt skönt ibland att höra svenska talas på TVn. Vi har en tendens att kolla på dom svenska Wallander filmerna när vi är ute och reser. Troligtvis bara för att det är svenska filmer, för av alla filmer som gjorts i den serien tycker jag bara en eller två faktiskt är bra. Men ibland är det konstigt nog inte kvalitén man är ute efter... 

Det var min vardagsuppdatering. Fredag imorgon, tjohoo! Och, jag är inne på min sista vecka som 28åring. De ni!    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar