onsdag 17 september 2014

Jag håller på att segra över förkylningen, det firas med glutenfritt bröd och lemon curd

Äntligen håller förkylningen på att ge sej. Är ännu snuvig och hostig och blir trött rätt snabbt, men jag ser ljuset i tunneln! Jag brukar mäta hur sjuk jag är genom antalet timmar i soffan. Dom första dagarna spenderades i princip alla timmar i soffan, antingen sovandes eller tv-tittandes. Igår spenderades "bara" halva eftermiddagen och hela kvällen i soffan. Framgång! Och idag kl 17 har jag fortfarande inte kommit till soffstadiet ännu! Men, känner på mej att jag hamnar där inom en timme... 

Som jag säkert nämnt tidigare är jag besatt av att mäta febern när jag är sjuk. Idag är jag tillbaka till min normala temperatur, dvs kring 35 och en halv grad. Jepp, jag är en kylig person. Så när tempen närmar sej 37 grader är jag verkligen sjuk. Eller, jag känner mej verkligen sjuk. Har aldrig fått sympatier av läkarna när jag sagt att jag haft nästan 37 grader i flera dagar...

Så, idag har jag haft lite mera energi och det har firats med bakning! Jag har bakat glutenfri kladdkaka (som jag såklart glömde i ugnen 5 min för länge), glutenfria semlor (finska semlor, svenska frallor eller var ni nu brukar säga...) och lemon curd (första gången!!)



Resultatet blev riktigt bra, nu har jag flera goda frukoststunder att se fram emot! 

Men, nu kommer det bli soffan för resten av kvällen. Energin börjar svacka och jag har ännu en halv säsong kvar av Criminal Minds att se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar