söndag 25 januari 2015

Helgen: marknader, kappspaning och brunch

Januari börjar äntligen dra sej mot sitt slut. Det är lite dubbla känslor, vill komma iväg på resorna nu men vill också hinna göra en massa saker i Shanghai. Men alltid när jag ska göra dessa massa saker glömmer jag lite bort vad det var och blir inte så mycket gjort ändå...

Lite saker har jag fått gjort i helgen i alla fall. Jag har varit till tygmarknaden (eller marknaderna, var till båda!!). Beställde en MC-jacka i ull och hämtade ut ett par saker. Jag är inne i grå period, har inte läst boken "Fifty shades of Grey" men tydligen tog jag titeln väldigt bokstavligen. Det blev ett par byxor i ljusgråa tyget, klänning i mörkgråa tyget och en stickad tröja i ljusgrått, älskar allt som är ljusgrått och tydligen kan man inte få för mycket av den färgen.


Sedan blev jag lite förälskad i en kappa. Jag såg på nya Beck filmen "Familjen" och kappan Marie Robertson har är så fin! Såklart ljusgrå. Men den har också väldigt intressanta axelkonstruktion, och som mönsterkonstruktör fastnar man ju för sådant. Men jag vet inte varifrån den är! Och efter massa googlande är detta den bästa bilden jag hittar (sökord "Beck" "Familjen" leder till massa bilder av Beckham familjen....) Så jakten fortsätter, ska ta hjälp av mina expertkollegor på jobbet imorgon!

Och filmen var sådär... Helt ok, men definitivt inte den bästa Beck filmen. Men alltid trevligt att se svensk film när man bor utomlands.  

Och på tal om film, jag såg Eat Pray Love igår (måste ju göra det innan jag åker till Bali). Men jag fattar inte, varför har den blivit så hypad? Visst, man blev väldigt sugen på att resa till Italien/Indien/Bali, men det var ju så långsam? Och den var ju så klyschig? Visst, en välgjord film, men nää, romantiska filmer är inte min grej...

Jag skrev ju tidigare om att kineserna snart ska fira in Fårets år. Nu är det mindre än en månad kvar, och får börjar dyka upp lite här och där. Dessa får var ju väldigt söta. 

Och söndagen till ära blev det en brunch på Liquid Laundry. 

 

2 kommentarer:

  1. Åh har du fått någon experthjälp om var kappan är ifrån? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nee, fick inget svar varifrån var är. Vet du vem som gjort den eller är du också intresserad? :)

      Radera