måndag 2 februari 2015

Ostabilt men framåt!!

Och äntligen kommer jag åt den "förbjudna frukten" på internet!! Efter lite distanshjälp av min underbara kille kommer jag nu åt facebook/bloggar/google. Ibland. Helt stabilt är det inte, men tror det är internet generellt som är svajigt. Tänk er modemtiden när det tog en halv minut per bild att ladda upp och kopplingen bröts nu som då. Men, jag kommer åt det jag vill i alla fall, så nöjd!!!

I helgen blev det mycket god mat i kära vänners sällskap, tyvärr inga bilder. Så dessa får vara representanter för helgen:

 Innergårdens pool måste ju snyggas upp till sommarn. Jag undrar hur dom tänker med det är med arbetssäkerhet? Visst, han hålls fast av sin kollega, men vad händer om kollegan halkar? Inte avundsjuk på det jobbet.... Och jess, ni får stå ut med dålig mobilbild och spegling av mina rutiga pyjamasbyxor i fönstret...


Typ 7 helgen i rad (tyvärr bara liten överdrift) som jag besökte tygmarknaden. Det här med att göra allt på en och samma gång funkar ju inte. Istället får man åka skytteltrafik för att man inte planerar sina beställningar. Men nu tror jag att jag är klar faktiskt! Ska baaara hämta upp en grej nästa helg och ska hålla mej i skinnet och inte beställa något nytt...

Och, nu är det bara en månad kvar i denna stad! Flyttfirman var här i dag och ska göra en beräkning på antalet grejer som ska flyttas. Hoppas jag klarar gränsen för vad jag får ta med. Och veckans sysselsättning kommer bli att packa och försöka organisera sej. Nästa tisdag går flyttlasset, och det som inte är med då kommer antingen bli kvar eller så får jag själv bära det. Kommer bli mycket övervikt på flyget har jag på känn...

2 kommentarer:

  1. Hej , vi befinner oss snart i Shanghai och vill gärna testa lite kläd väsk marknader? Vet du vilka som finns?
    Tack på förhand!
    Hälsningar
    Astrid

    SvaraRadera
  2. Hejsan,
    Kul ni ska till Shanghai! Jess, finns lite olika marknader:
    - tygmarknad om ni vill sy upp klader: http://www.smartshanghai.com/venue/1701/Fabric_Market_shanghai
    - en till tygmarknad, lite mindre turister http://www.smartshanghai.com/venue/5531/Shi_Liu_Pu_Cloth_Market
    - om man vill köpa väsk/kläd kopior: http://www.smartshanghai.com/venue/5531/Shi_Liu_Pu_Cloth_Market
    - jag har aldrig varit här, men verkar vara billig shopping för den som har tålamod med trängsel... http://www.smartshanghai.com/venue/2933/Qi_Pu_Lu_Clothing_Wholesale_Market_shanghai
    Och sedan finns det många smågator med fina butiker, tex. Xinle Lu och Changle Lu.
    Hoppas det hjälper! Annars är smartshanghai.com väldigt smidig att hitta adresser, bäst att ha med ett foto/papper med kinesiska adressen för taxichauffören!
    Lycka till!
    //Malena

    SvaraRadera