onsdag 25 mars 2015

På praktik i småbarnsfamiljen

"Maleeeenaaa, det börjar vara ljust där ute" - säger min nattgäst och systerdotter på 3år
 Klockan är 6.30. 

I och för sej ska jag inte klaga. Jag vet inte när jag somnade, men vi lade oss kl 20.10, läste godnattsaga en stund (hon var lite tveksam först eftersom hon trodde jag bara läser kinesiska ur böckerna...) och sedan har jag på känn att jag somnade ifrån min nattgäst (det är väl så småbarnsföräldrar gör?). Även om det var några uppvakningar under natten (den lilla hade troligtvis mardrömmar) så blev det ju rätt många timmar totalt. Och har blivit en trevlig vana att blogga så är på morgonkvisten.

Från att ha rest ensam i nästan 2,5 veckor är det nu familjeliv i 1,5 veckor. Full rulle hela tiden med mycke fokus på mat och lek. Det ska hinnas äta frukost, mellis/förmiddagskaffe, lunch, mellis/eftermiddagskaffe och så en middag på det. Och så lite lek däremellan också. Och fotografering såklart, speciellt med den nya polaroidkameran.


Röra på sej måste man ju också, det blev promenad längs Edvinstigen med alla skulpturer. Jag har själv vaga minne av denna stig från min barndom, vi hade orienteringsträningar här några gånger har jag för mej. 

Och fixa frisyren, mycket viktigt vilket hårband och spänne som väljs. 

Katten ville också bli ompysslad. Men vet inte om det var mat han egentligen var ute efter? 

 Och såklart har jag fått uppleva Frost-yran. Jag hade sett filmen tidigare (jag jobbade ju med barnkläder i Shanghai, så vi kan ju säga att det var i research-syfte jag tittade på filmen...) men nu har jag fått se den igen. Och resten av kvällen var det sång "Let it gooo, let it goooo, huuu a hee any moooo", på repeat såklart. Man har ju förstått att Frost var populärt, nu har även jag fått uppleva det. Klänningen på bild är köpt, men vill ni se hempysslade prinsessklänningar? Då kan ni kika in HÄR!

2 kommentarer:

  1. Haha, kan tro att det är stora kontraster 😊. Vi tycker det är toppen med moster som praktikant! Du glömde ju dessutom två viktga måltider; kvällsgröten och till sist de vuxnas kvällssnacks då barnen somnat 😜. Tack för länken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, glömde ju snackset!! Inte en kväll utan popcorn eller liknande!

      Radera