fredag 3 april 2015

Början av påsken

Jag gillar påsken. Det blir alltid en extra långhelg utan några krav eller måsten. Så här har vårt påsk hittills varit: 


Numera är jag en förlovad kvinna, så på skärtorsdagen var vi och beställde ringar. Eller ring, det vara bara jag som kunde bestämma mej. Detta är första gången jag gjort ett svårt val på en gång utan att kolla på femtielva andra alternativ. Jag brukar kunna ha rejäl beslutsångest. Det blev en mycket enkel och minimalistisk ring, en bild kommer när jag får den. Det är alltså inte ringen på bilden....

Torsdag kväll och champagne middag. Vi firade våra två år i Shanghai och att vi är tillbaka i Stockholm. 

 Älskar äta frukost på helgen. Lycka är att kunna göra sin egen latte på laktosfri mjöl, att kunna äta glutenfria knäckebröd med getost (eller mesost) och bacon och läsa en DV. Som jag njuter av dessa små saker jag inte haft senaste två åren. (Okej, bacon hittar man i Shanghai också...)

Vi tog en promenad i området idag, många nya matställen att spana in. Och hittade dessa fina blommor. Perfekt tidpunkt att komma hem till, härlig med vår nu (och tack vare en månads tjänstledighet är jag inte alls vårtrött!!). Så just nu är jag väldigt nöjd med allt och stortrivs med att vara tillbaka i Stockholm. 

2 kommentarer: