måndag 6 april 2015

Slutet av påsken

Snart börjar påsken vara över och jag ser nästan fram emot att gå tillbaka till jobbet. Riktigt pepp på att ta tag i saker igen och sätta mej in i jobbet nu (den där 1,5 dagen på jobbet innan påsken var mera att få dom viktigaste programmen i datorn att funka och försöka lära mej kollegornas namn... Men nu är jag redo, tror jag!) 

Så här har vårt köksbord (mera datorbord tydligen) sett ut, en salig röra av allt möjligt. Fästmannen gjorde mej sällskap i köket också med sin dator. Och, visst är min dator fin?? Min gamla dator håller på att ge upp så dags att uppdatera sej! Nu ska man sätta sej in i hur en Mac funkar också...


 Annars har det blivit mycket städning, röjning och rensning i helgen. Till vänster är saker jag inte har hjärta att slänga, men som inte platsar i garderoben. Dom åker ner igen i källarn i väntan på bättre tider. Till höger är min nuvarande garderob. Jag är verkligen en färgglad människa, eller vad tycker ni? De få färgglada(-ish) kläderna jag hade åkte ner i källarn igen....  

Och, projekt nummer 2: köket!! Det blir ett par vändor till Ica innan baslagret är inhandlat. Och utbudet av glutenfritt bröd är rätt trist här (har bara kollat Ica Maxi ännu...), till och med den lilla S-Market butiken nära föräldrarna hade ju mer variation. Men vad gör det, här kan man ju handla ingredienser och baka själv! HURRA!! 



Dock är det lite knepigt att baka glutenfritt, degen beter sej lite lustigt ibland. Det blev en rätt stor portion deg som skulle räcka till två limpor. Men efter att ha format en limpa insåg jag att den skulle rinna ut och bli platt tunnbröd i ugnen. Tur att man hade en stor ugnsform och tur att man fick ett siliconbakpapper av mamma. Det är lite så det funkar i vårt kök just nu. Man tager vad man haver. Gäller även när man för sin latte. Tidigare hade vi en liten mini-elvisp för att göra latte, men tror den slängdes i och med flytten (ja, världens onödligaste pryl egentligen, MEN man måste ju skumma mjölken, annars blir det ju inge roligt). Funkar nästan lika bra med en stor visp som man tvinnar mellan fingrarna. Vi har dessutom lyckats tappa bort själva elvispen (ingen aning vart den tagit vägen, alla lådor är uppackade nu), så lika bra att använda denna till latten då... 

Resultatet: latte, börd och en Mac. Njut!!

Lite utomhus har vi också varit. Faktiskt. 

Stockholm är bra fint ändå!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar