lördag 13 juni 2015

Ett snabbt besök i Shanghai

Tillbaka i Stockholm igen efter en intensiv vecka i Shanghai. Fokus var jobb, men hann med lite andra saker också. 

Uppdaterad blid av Shanghai skyline. Den nya byggnaden är rätt hög! 

Första kvällen blev det sherpas och häng med ett par vänner, fantastiskt trevligt!! Som man har saknat dom! 

En klassisk söndagsbrunch. Försökte få utan bröd och lite mera ägg istället. Gick inte så bra, som vanligt när man försöker "specialbeställa" något...  

 Knappar, knappar och mera knappar. 

Det blev ett besök till trimmarknaden på jakt efter saker till bröllopsfesten.  

Hotpot! Inte helt min favorit faktiskt, men vackert är det ju! 

Lite mindre vackert, men ack så mycket godare. Ett besök till Sichuan Citizen är obligatoriskt!

Det blev ett besök till Yu garden med min kollega, det var hennes första besök i Shanghai så passade på att visa henne runt. 

Även fast jag trivs väldigt bra med att bo i Stockholm igen saknar jag Shanghai otroligt mycket. Och det var riktigt roligt att vara på besök så snabbt efter att man flyttat, då är dom flesta av ens vänner fortfarande kvar. Om ett par år kan jag tänka med det är något helt annat när alla man känner har flyttat hem.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar