onsdag 25 november 2015

TBT - misslyckade bilder på trevliga minnen

Att ta en bra bild är inte alltid det lättaste. "Det är ju bara att trycka på en knapp". Njaa, inte riktigt. Det kan ta en stund att lyckas fånga den perfekta bilden, läs här tex. 

Så på tal om det ämnet kommer nu en tillbakablick (inte på en torsdag, men onsdag kväll får duga...) på trevliga minnen som inte fångades sådär jättebra. 

Jag och ett rådjur i Nara

Jag och en dubbelhaka, minns inte varifrån, men denna vinkel kan ju undvikas i framtiden. 

Förbjudna staden i Peking. Det gick jättebra att ta bild genom ett fönster, fick både med motivet och andra turister. 

Inte ens drinken ser bra ut här.  

Men blommorna var vackra i alla fall när vi firade midsommar. 

I Filippinerna och försöker hitta rätt inställning på kameran.  

 Bilen är ju skarp och tydlig i alla fall. 
Min käre man har en tendens att ta bilder på mej när jag gör konstiga saker. Eller ser arg ut. Eller himlar med ögonen. Eller som när han medvetet säger något dumt för att provocera fram en inte-så-attraktiv-blick-från-min-sida och ta en bild precis då. Han har lyckats fånga rätt många inte så smickrande bilder på mej... 

 En näsa (oklart om det är min eller min bättre hälfts) och elefant i Thailand

Som sagt, min man har en tendens att fånga lite konstiga sidor av mej, här i Zhangjiajie

Kul hade vi i alla fall när bilderna togs, och det brukar kunna bli rätt roligt efteråt också när man kollar igenom dom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar